مزایا و معایب استفاده از انواع روش های تبلیغات محیطی

استفاده از روش های مختلف برای تبلیغات محیطی می تواند مزایا و معایب مختلف نیز به همراه داشته باشد.

 

از مهم ترین مزایای این روش از تبلیغات می توان به معرفی کالا و خدمات و همچنین افزایش فروش اشاره نمود.

 

به طور طبیعی وقتی که شما بتوانید محصول و خدمات خود را به بهترین شکل ممکن به مشتری نشان دهید و مشتری را برای خرید آن ها ترغیب کنید، فروش و در صد سود شما نیز بالاتر می رود.

 

از دیگر مزایای تبلیغات محیطی می توان به استفاده برای هدف گیری مشتری در مراکز تصمیم گیری، آگاهی رسانی نسبت به ورود یک محصول جدید به بازار، معرفی بهتر و بیشتر یک برند به مشتریان و … اشاره نمود. البته تمامی این مزایای تبلیغات محیطی در صورتی می تواند اجرایی شود که از اصول و قواعد مناسب برای یک تبلیغ محیطی پیروی شود.

 

در کنار این مزایا، استفاده از این روش برای تبلیغات کالا و خدمات، معایبی نیز به دنبال دارد که از مهم ترین آنها می توان به موارد زیر اشاره نمود.

 

بالا بودن هزینه ها در بسیاری از موارد

اخذ مجوز های لازم برای تبلیغات و ارائه ی آگهی در سطح شهر که معمولاً با دردسر های زیادی نیز همراه است.

قدرت بالای رسانه های محیطی که ضمن محبوب ساختن یک برند، می تواند حالت عکس نیز داشته باشد و در صورت عدم استفاده از اصول تبلیغات به صورت صحیح، کاهش محبوبیت برند را به دنبال داشته باشد.

در تبلیغات محیطی مانند تبلیغات اینترنتی نمی توان درصد بازدید را مورد سنجش قرار داد.

فواید تبلیغات محیطی

تبلیغات محیطی فواید زیادی دارد که می‌توان موارد زیر را از جمله این فواید بیان کرد:

  • انعطاف‌پذیری مکانی: تبلیغات محیطی می‌توانند در بزرگ‌راه‌ها، نزدیک فروشگاه‌ها و هر جا که قانون اجازه دهد، نصب شوند. همچنین سطوح محلی، استانی و کشوری را پوشش دهند.
  • قابلیت ایجاد آگاهی: تبلیغات محیطی به خاطر تأثیری که دارند (ساده بودن پیام)، می‌توانند آگاهی زیادی در بین مخاطبان ایجاد کنند.
  • رسیدن به مخاطب: نه تنها مردم نمی‌توانند آنها را خاموش کرده یا دور بیندازند، بلکه به دفعات در معرض دید قرار می‌گیرند و در نتیجه بارها دیده می‌شوند.
  • دسترسی به مخاطب هدف: از آنجایی که بیلبوردها می‌توانند در مکان‌هایی نصب شوند که خود شرکت‌ها یا آژانس‌های تبلیغاتی انتخاب می‌کنند، آسان‌تر می‌توانندجامعه هدف تبلیغ را مورد خطاب قرار دهند. به عنوان مثال اگر جامعه هدف برای محصولی، کشاورزان یا مردمی باشند که در روستا زندگی می‌کنند، می‌توان در مسیر‌هایی که به آن روستای خاص منتهی می‌شوند یا در خود آن روستا، بیلبوردهایی نصب کرد.

با این حال، تبلیغات محیطی گاهی با محدودیت‌هایی نیز مواجه هستند. تعدادی از آنها را در ادامه ذکر می‌کنیم:

  • تأثیر تبلیغات محیطی را نمی‌توان به راحتی اندازه‌گیری کرد.
  • تبلیغات محیطی به تنهایی مناسب نیستند، بلکه باید در کنار دیگر رسانه‌ها و با هدف تکمیل آنها به‌ کار گرفته شوند.
  • با اینکه تبلیغات محیطی توجه مردم را جلب می‌کنند و در خاطره‌شان می‌مانند، اما نمی‌توان مطمئن بود که آنها را به اقدام نیز وادار کنند یا خیر.
  • تبلیغات محیطی، رسانه‌ای لحظه‌ای است و در بهترین حالت فقط ۲ تا ۳ ثانیه از وقت مصرف‌کننده را می‌گیرد. پس پیام آن باید کوتاه باشد تا در این مدت کوتاه بگنجد. در خیلی از موارد، هم پیام و هم مخاطب در حال حرکت هستند.
  • این تبلیغات ممکن است منجر به حواس‌پرتی افراد در هنگام رانندگی شود. از آنجا که بیلبوردها معمولا قصد جلب توجه رانندگان را دارند، معمولا بزرگ هستند و تصاویری از افراد معروف روی آنها قرار دارد. در نتیجه، این موارد باعث حواس‌پرتی رانندگان و تصادفات رانندگی می‌شوند.

بیلبورد در اصفهان رسانه هنر برتر

adminfasd1312

adminfasd1312

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *